TIMEBESTILLING PÅ NETT

VANLIGE PLAGER

Et resultat av spenninger

Kiropraktikk og fysioterapi, kombinert med riktig trening, hjelper deg med å redusere eller bli kvitt en rekke plager. Plagene er i hovedsak et resultat av spenninger, som i sin tur kommer av overbelastning eller nerve-, muskel- og skjelettskader. Pasienten merker ofte dette som smerter i hode, nakke, rygg eller ledd. Det kan også oppleves som indre smerter i brystet og andre steder på kroppen, eller som nedsatt bevegelighet. Smerter i brystet kan for eksempel stamme fra spenninger i ryggen.

VI KAN HJELPE DEG MED

Akutte og kroniske nakkesmerte

Akutte og kroniske ryggsmerter

Hodepine / migrene / svimmelhet

Isjias

Bekken- / hoftesmerter

Skuldersmerter

Musearm / Senebetennelse

Fot / kne / håndleddsmerter

Kne

Håndledd

Nedsatt bevegelighet / stivhet

Muskelsmerter

Forstuvninger

Kjevesmerter

Postoperativ behandling

Slagpasienter

BELASTNINGSSKADER

Belastningsskader er den vanligste årsaken til at pasientene våre oppsøker oss. Mange utvikler skader på grunn av gjentagende dynamisk eller statisk bruk av kroppen, ofte i kontorjobb eller repetitivt, fysisk arbeid. Når belastningen blir for stor eller langvarig, reagerer kroppen med forskjellige forsvarsmekanismer eller lokal irritasjon. Løsningen er behandling og riktig trening. Vi hjelper deg med å bli kvitt plagene og styrke kroppen, slik at skadene ikke vender tilbake.

Du kan oppsøke oss uten henvisning fra lege. Kiropraktoren har rett til å

skrive ut sykemelding eller henvise til andre spesialister. Vi kan tilby praktiske tjenester hos bedrifter med fokus på å forebygge belastningsskader i arbeidssituasjoner.

IDRETTS-OG MOSJONSSKADER

Kiropraktorer og fysioterapeuter har lang tradisjon for å bistå idrettsutøvere med å bli kvitt idrettsrelaterte skader og forbedre utøvernes kompetanse og resultater. God forståelse av kroppens anatomiske forutsetninger er viktig for at du skal utvikle deg som utøver eller mosjonist. I tillegg til at vi gir råd og behandling, hjelper vi deg gjerne i restitusjonsfasen av et skadeforløp. Vi har fokus på at treningstap skal minimeres, og gjør vårt beste for at eventuell restitusjon skal bli så kortvarig som mulig. Follo Kiropraktorsenter

samarbeider med regionens idretts- foreninger og ønsker lag, enkeltutøvere og mosjonister velkommen. Vi tilbyr foredrag omkring temaet idretts- og mosjonsskader, og møter gjerne opp for å gi laget ditt en dypere forståelse på dette feltet.

Les mer om temaet her.

MOR OG BARN

Både før, under og etter svangerskap kan kiropraktor og fysioterapeut hjelpe dersom du får smerter eller kjente problemer. Kom innom eller ring oss for å få en vurdering dersom du er i tvil. Norsk Kiropraktorforening har publisert informasjon og gode råd på sine nettsider. Følg lenkene til høyre for å studere disse nærmere.

VI OVER 60

Når vi eldes, blir bruskskivene i ryggen mindre elastiske, man stivner til og blir sjeldnere plaget med akutte ryggsmerter. Likevel kan rygg- og bekkenledd krangle og føre til nye plager. Slitasjeforandringer og nedsatt toleranse for belastning kan gi plagsomme muskelspenninger og nedsatt funksjon i rygg, bekkenledd og hofter.

Vi ser at flere pasienter i alderen 60-90 år har god nytte av behandlingen vår for å frigjøre ledd og muskler. Ettersom flere i denne alderen kan være

plaget med forkalkninger eller benskjørhet, bruker vi behandlingsmetoder som er tilpasset en eldre kropp. Blant annet brukes nålebehandling i kombinasjon med andre teknikker. Pasientene våre opplever ofte bedret funksjon og smertelindring. Undersøkelse og forsøksbehandling gir raskt svar på om behandlingen kan hjelpe for dine plager.

Er du litt usikker på om vi kan hjelpe? Ta kontakt, så gjør vi en vurdering om våre behandlinger er det rette for deg.